Sprechstunde: Mittwochs - nur mit Anmeldung über : https://moodle.univie.ac.at/mod/organizer/view.php?id=18159686
Josef Windsperger
Professor*in
- Institut für Business Decisions and Analytics
Education
Postgraduate Study in Economics at the Institute of Advanced Studies, Vienna (1980 – 1982).
Doctoral Study in Economics, Vienna University of Economics and Business Administration (1982 – 1986).
Postdoctoral Fellow at the Yale School of Organization and Management (Oliver Williamson), Yale University (1988 – 1989).
‘Habilitation’: Institutional Economic Studies in Franchising Networks and Other Contractual Relations, Center of Business Studies, University of Vienna (June 2004).
Veröffentlichungen
Books
Aktivitäten
Industrial Marketing Management (Fachzeitschrift)
Josef Windsperger (Redakteur*in), Gérard Cliquet (Redakteur*in), George Hendrikse (Redakteur*in), Marijana Sreckovic (Redakteur*in) & Muhammad Zafar Yaqub (Redakteur*in)
PhD-Workshop: Scientific Paper Writing in Management and Economics
Josef Windsperger (Organisator*in) & Christina Pawlowitsch (Mitarbeiter*in)
Determinants of Franchisee Overall Satisfaction: Application of the Performance Feedback Theory
Josef Windsperger (Vortragende*r), Michael Jirasek (Vortragende*r) & Susanne Maria Gaffke (Vortragende*r)
Babeș-Bolyai University
Josef Windsperger (Gastforscher*in)
International Conference on Economics and Management of Networks
Josef Windsperger (Organisator*in)
Small Business Economics (Zeitschrift)
Josef Windsperger (Sonstige Rolle)
Babeș-Bolyai University
Josef Windsperger (Gastforscher*in)
An Extended Transaction Cost Model of Master International Franchising
Josef Windsperger (Vortragende*r)
Transaction Cost Perspective on Master International Franchising
Josef Windsperger (Vortragende*r)
Management and Governance of Networks: Franchsing, Cooperatives and Alliances (Zeitschrift)
Josef Windsperger (Mitglied eines HerausgeberInnengremiums)
Babeș-Bolyai University
Josef Windsperger (Gastdozent*in)
Brand Reputation of Global Franchise Chains in BRICS
Josef Windsperger (Keynote speaker)
Brand Perceptions of Global Franchise Chains in the BRICS
Josef Windsperger (Keynote speaker)
http://emnet.univie.ac.at/
Josef Windsperger (Organisator*in)
11th International conference “Challenges of Europe”
Josef Windsperger (Teilnehmer*in)
Universität Wien (Externe Organisation)
Josef Windsperger (Vorsitzende*r)
Antecedents of Contractual Completeness: the Case of Tour Operator-Hotel Allotment Contracts
Josef Windsperger (Autor*in)
Determinants of Franchisee Overall Satisfaction: Application of the Performance Feedback Theory
Josef Windsperger (Vortragende*r), Michael Jirasek (Vortragende*r) & Susanne Maria Gaffke (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
An Extended Transaction Cost Model of Master International Franchising
Josef Windsperger (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Transaction Cost Perspective on Master International Franchising
Josef Windsperger (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Brand Reputation of Global Franchise Chains in BRICS
Josef Windsperger (Keynote speaker)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Brand Perceptions of Global Franchise Chains in the BRICS
Josef Windsperger (Keynote speaker)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Antecedents of Contractual Completeness: the Case of Tour Operator-Hotel Allotment Contracts
Josef Windsperger (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Ein Stakeholder-Ansatz zur Erklärung der Franchisenetzwerk-Beziehung
1/01/19 → 30/09/20
Projekt: Forschungsförderung
Institut für Business Decisions and Analytics
Oskar-Morgenstern-Platz 1
1090 Wien
Zimmer: 04.303
T: +43-1-4277-38180